zaterdag 6 december 2014

Sinterklaas taart en cupcakes



Speciaal voor het heerlijk avondje had ik een taart en een cupcake ontworpen en deze konden van tevoren besteld worden. Omdat ik dit concept voor de eerste keer toepaste hebben al mijn zeer gewaardeerde klanten besteld zonder dat ze wisten hoe het resultaat er precies uit kwam te zien. Een try-out als het ware. Ik hoop dat ik de verwachtingen waargemaakt heb. De taart is geïnspireerd op het heerlijke nummer: “zie de maan schijnt door de bomen…”, en de cupcakes op het enthousiasme van mijn zoon, die iedere avond trouw een wortel voor het paard van sinterklaas in zijn schoen deed.
Cupcake met toef sint en piet (Kopie)

Ik heb enorm genoten van de eerste grote opdracht
na mijn jaartje rust. Sinterklaas blijft toch echt een heerlijk ouderwets familiefeest, waar ik zeker nu mijn kinderen wat ouder worden steeds meer van geniet. Het is net alsof je het zelf weer meemaakt door hun ogen.
We hebben liedjes gezongen, schoenen gezet, door de kamer gestuiterd en lego gebouwd. We hebben pannenkoeken gegeten, voorgelezen, piraatje gespeeld en de vergeetpiet belachelijk gemaakt…..Want wat was onze Piet dit jaar vergeetachtig, overal kwamen og cadeautjes tevoorschijn……zelfs nog op 6 december ontdekten we nog cadeautjes op zolder! Tssss zei Tijn van 4….die Piet is wel dom hoor mama….Want die cadeautjes had hij ook al bij ons thuis gebracht…..Blijkbaar had hij ze al op onze tafel zien liggen de dag ervoor. Noujaaaaaaaa zei ik….Wat een domme vergeetachtige Piet!…..Ahum…..

Sint Taart zie de maan schijnt door de bomen (Kopie)Cupcakes marsepein sint (Kopie)

   Vanille cake met Speculaas botercreme en een vleugje abrikoosSint taart geverfd (Kopie)Sinterklaas taart (Kopie)

Tot de volgende actie! Mijn favoriete tijd van het jaar komt eraan. De verjaardag van mijn zoons vieren we morgen en dan…..tijd voor de kerstboom. Hebben jullie al leuke versierideeen? Ik heb mijn pinterest al volstaan met inspiratie! …..