dinsdag 23 december 2014

Bruidstaart met lila, paars en winterse accenten

Daar is hij dan, de eerste bruidstaart na een jaartje rust. De eerste taart met al mijn nieuwe inspiraties erin. En dat zijn de leukste taarten om te maken. En als het dan lukt.....en je kan er ook nog een mooie foto van maken, dan ben ik erg gelukkig. Wat heb ik toch een fantastisch werk. 


Bruidstaart met suikerbloemen Karen Anne Cakes roosendaal

Hoe leuk ik het taarten maken ook vindt, er zijn ook een hoop taakjes die ik erbij heb verzameld die ik niet zo leuk vind om te doen, of waar ik nog niet zo goed in ben. En onderweg kom je nogal eens wat obstakels tegen....
Zo heeft mijn computer deze week besloten om alle foto's landscape weer te geven......Zie hieronder....Ik krijg hem met geen mogelijkheid rechtop. Als dan de computer opnieuw opstarten niet helpt....Tja, dan houdt het technisch voor mij alweer op. Ik kon hem ook niet rechtop krijgen in mijn watermerk programma. Raadsel....waar ik nog net niet gek van wordt en wat mijn complete ochtend in beslag kan nemen.  (nam dus)


Suikerbloemen zelf maken, how to, floral wire, gumpaste bloemen

Dan de kleuren op de foto. Blijkbaar herkent het toestel geel licht niet als de witbalans op automatisch staat. Ik heb geen fotografie gestudeerd. Ik heb een camera gekocht, wat tutorials online gevolgd, een workshop gevolgd en NOG blijft het een mysterie. Het is een vak apart. Witbalans, F instellingen, ISO waardes. Het duizelt me. Maarja, ik moet het wel leren wil ik een beetje mooie foto's maken. 

Nadat ik netjes de foto's op de computer had gezet, de watermerken had toegevoegd en op de knop automatisch bijwerken had gedrukt om de waarden te optimalisren, zag ik best een mooie foto. Warm, met een mooie belichting. Goedgekeurd! Ik had bijna dezelfde foto (zie hieronder) afgekeurd omdat ik hem een beetje blauwig vond. Zoals ik hem nu zie vind ik dat nog steeds. MAAR, toen ik mijn facbook opende en mijn vers geposte foto zag op mijn tablet, zag ik dat hij bijna geel was. Goud. Niet wit, niet paars en geen lila. nog steeds een mooie foto, maar niet zoals hij er echt uitzag. 
Schrik. Op mijn computerscherm zag hij er prima uit. 
En nou komt het....De kleuren van mijn scherm zijn niet goed gekalibreerd. Dus oranje zie ik meer rozig en zo is alles uit balans. Wit wordt geel, enzovoorts. IEK.... Hoe los ik dat nou weer op??

fotografie bruidstaart taart artiest Roosendaal Breda Bergen op Zoom
Hier nog even de versie met een andere belichting en instelling op mijn camera
 Nou niet zo makkelijk dus. Daarvoor heb je software nodig vertelt Jesse Van Kalmthout me, (onze fantastische bruidsfotograaf, waar ik wel eens wat aan mag vragen, en wat ik dankbaar doe ;))
 En hoe maak ik dan een foto van de taart als het donker is buiten? 

Tja, dat ging even door op de whatsapp, maar het werd al gauw zo technisch. 
Led lampen, externe flitsers, We spraken af er een andere keer verder over te praten. Er moet toch een oplossing zijn om thuis foto's te kunnen maken van de taart zonder complete fotostudio en professionele apparatuur....Al is dat laatste wel de snelste oplossing, maar naar me dunkt ook de duurste....

En dan heb ik het nog niet eens over photoshop gehad, social media bijhouden, blog techniek en het werken met affiliates... (Wattus? ja kom ik nog op terug) Geloof me een blog kan heel technisch worden en ik heb ondanks dat ik een format van google gebruik al heel wat kennis over html opgedaan. En dan nog is dit een heel basic blog.

En nu is het dus 13.12 uur. En ik moet echt de afwas gaan doen. En 4 op een rij spelen met Tijn. Ik kan niet geloven dat de ochtend zo voorbij gevlogen is. Op techniek. Ik sta dus heel erg open voor tips en trucs. En als ik zelf oplossingen heb, kom ik ze zeker delen!.

Pffff....Als ik nou Wim bel, dan zegt hij:
"Kaat, je hoeft alleen maar taartjes te maken, laat je niet gek maken door alles eromheen" Hij heeft gelijk, maar in de praktijk kom ik zoveel ruis tegen terwijl ik alleen maar taartjes wil maken....

Maar goed, tijd om het los te laten!

"Taart decorateur, grafisch ontwerper, fotograaf, computerprogrammeur, social media expert, journalist, onderzoeker en mamakaat :OUT."
Tot morgen :)





Zoete groet, Karen Anne