zaterdag 14 september 2013

Boek review: Kruimeldiefjes en een Winactie!!!

De winnares is bekend! Ilona Pont! Van harte met je boek!! Om verliefd op te worden! Deze schattige figuurtjes uit het boek Kruimeldiefjes van Leonie van Goor en Femke ten Siethoff-Sipma. Ik heb ze op het taartenforum zien uitgroeien tot megahype en nu is er dan eindelijk het boek en ken ik het geheim om de popjes recht te laten staan op een taart. Vergis je niet...dit meisje hieronder is bijna 20 cm hoog...Dat betekent bijna 100 gram marsepein. En dat is zwaar. Tja en hoe ze dat nou precies doen...DAT leer je in het boek, dat ga ik niet verklappen. Wat ik wel mag doen is een gratis exemplaar weggeven! Lees gauw verder!



De brievenbus kleppert....Bam! "Auw!", zegt mijn deurmat...Ik weet niet hoe snel ik
naar de deur moet lopen, zou het??   Jaaa! Daar is hij! Oooow wat mooi...en terwijl andere taarten mijn aandacht proberen te trekken, neem ik even 15 minuten om snel door het boek te bladeren. Het is een dikkerd. 180 bladzijden. Nounou...Hier kan ik wel even mee vooruit. Ik maak gauw mijn bestellingen af en ga met tekenvel en boek lekker op de bank zitten.

Ik heb al meteen inspiratie om te beginnen, maar ik moet even geduld hebben en netjes lezen wat ik allemaal nodig heb. Het boek is speels geschreven en overzichtelijk. Ik zie in een oogopslag wat ik in huis moet halen om ook zo'n leuk poppetje, dat dus een kruimeldiefje heet, te maken.

Tijdens de biologie les kun je goed zien hoe het kruimeldiefje "tot stand" komt. Ik verbaas me erover hoe makkelijk het eigenlijk is. Apart van de verhoudingen dan, want dat is duidelijk ook een beetje inschatten en ervaring. Al staan er overal grammen bij, dus je kan niet fout gaan ;) Ik denk dat ook als je geen ervaring hebt, je deze popjes in no-time op je taart hebt staan. En ze blijven echt staan...Deze taart is in zijn geheel met de auto vervoerd naar jarig meisje Emma.

Het leuke aan het boek zijn alle grappige details. De gezichtsuitdrukkingen van de kruimeldiefjes bijvoorbeeld. Maar vooral het verhaal dat ze vertellen. Ze staan niet zomaar op de taart. Ze zijn druk ergens mee en daardoor gaan de boetseersels echt leven. Je krijgt dus ook een hoop leuke andere boetseerideeën mee!

Mijn versie van het kruimeldiefje, Die ik bij deze "Emma" doop vind je niet in het boek. Daar vind je wel een Evy, Victor, Mats, Bientje, Rik, Sofie, Floortje, Rolf, Felix, Pien, Bart, Tim en Tessa en daar is Emma op gebaseerd.

Lees hieronder hoe je het Boek Kruimeldiefjes kan winnen!



Namens Leonie en Femke en hun uitgeverij Veltman Uitgevers, mag ik een exemplaar van het boek weggeven! Jeeee...Woohoo! (Deze actie geldt ook voor onze Belgische lezers!)

Wat moet je doen??? 3 stappen

Stap 1. Ga naar onze facebook pagina's en like ze als je dat nog niet hebt gedaan.
Kruimeldiefjes
Karen Anne Cakes

Stap 2. Like ons facebookbericht waarin we deze actie aankondigen. (Wil je een extra winkans, dan mag je het bericht delen/sharen op je tijdlijn of pagina.)

Stap 3. Laat ons weten onderaan deze blogpost in een berichtje of je meedoet en met hoeveel kansen, 1 of 2. Vergeet je naam (of initialen) niet want op basis daarvan maken en trekken we de lootjes! (Op facebook is het erg lastig bij te houden.)

Deze winactie sloot op Vrijdag 20 september om 20.00 uur

Ilona Pont is de gelukkige winnaar!
We maken zo snel mogelijk de winnaar bekend via onze social media en hier. Het is gemakkelijk als je een achternaam achterlaat, want er zijn verrassend veel dezelfde voornamen in taartenland. Alleen een initiaal kan natuurlijk ook. 


Enne wil je helemaal niet wachten ? Dan kun je hem hier alvast bestellen hoor!!