zondag 27 januari 2013

Boerderij dieren taart van fondant.

Met een koetje en een schaapje en een paardje en een paar eendjes....Dat leek Ezra wel een mooie taart voor zijn verjaardag. Zo leuk, wat een gefreubel. Dat was het ook echt. Spelen en kijken en voelen. Ze zijn gemaakt met een mix van gumpaste en fondant, zakten bijna niet in en waren lekker stevig en snel uitgedroogd...al kan dat wel lastig zijn. Het leuke van zelf proberen is dat je naast student ook je eigen leraar bent. Compleet met stemmetjes in je hoofd...Of heb ik dat alleen? ;)

Boerderij dieren taart


Koe op de taart
Close-upje

Eerst een balletje draaien is les 1. Alle vormen die ik tot nu probeerde begonnen met een balletje. Dus toen ik een scheur ontdekte in mijn koeienarm, kwam daar de leraar stem..Had je er een balletje van gedraaid?? Waren de scheuren weg?  Owja...vergeten! De leraar lacht even en ik begin met vernieuwde kracht weer aan arm nummer 2. Nu lukt het wel. En zo emmer ik lekker verder. Werkt dat bij jullie ook zo? Doen...fouten maken en opnieuw beginnen met stemmetjes in je hoofd? ;) Best gezellig eigenlijk!




Eenden fondant

Koe van fondant

Paard van fondant

Schaap van fondant
Van de koe is een leuke how to! Ik heb een gastblog gemaakt voor Taarten Decoreren en daar laat ik zien hoe je zo'n lieve koe maakt!

-->


Zoete Groetjes,

Karen Anne